Modélisation d'un Poteau à section variable

Anonymous
Not applicable
1,132 Views
6 Replies
Message 1 of 7

Anonymous
Not applicable

Salut tout le monde

J'ai à modéliser, dans le cadre de mon PFE, un bâtiment comportant des poteau à section variable sur Robot, mais apparemment le logiciel n'offre pas cette possibilité. une solution ?

J'ai penser à le diviser en plusieurs poteaux de sections constatante, mais j aurai certainement des problèmes d'excentrement (pose des poutres et dalles) sachant que les poteau se trouvent au niveau de la façade .

Vous trouverez ci joint un schéma simplifié de deux poteau aux niveau de deux étage (je n'ai pas de plans numériques puisque les travail est un travail d'expértise sur des plan déjà imprimés)

Merci d'avance Man Happy 

0 Likes
Accepted solutions (2)
1,133 Views
6 Replies
Replies (6)
Message 2 of 7

Artur.Kosakowski
Autodesk Support
Autodesk Support
Accepted solution

tapered column.PNG

You may want to post your questions on French Robot forum in case you find English hard to read Smiley Happy

http://forums.autodesk.com/t5/robot-structural-analysis/bd-p/2053

If you find your post answered press the Accept as Solution button please. This will help other users to find solutions much faster. Thank you.

Artur Kosakowski
0 Likes
Message 3 of 7

Anonymous
Not applicable

Thanks Mr.Artur.Kosakowski for the solution.

in this case, we use an equivalent section for the bars ? 

0 Likes
Message 4 of 7

Artur.Kosakowski
Autodesk Support
Autodesk Support

You can use tapered sections for bars 1 and 2. 

If you find your post answered press the Accept as Solution button please. This will help other users to find solutions much faster. Thank you.

Artur Kosakowski
0 Likes
Message 5 of 7

Anonymous
Not applicable

this type of section in available only in steel design, But it's not the case in concrete design ???

0 Likes
Message 6 of 7

Artur.Kosakowski
Autodesk Support
Autodesk Support

Indeed they are not supported in the RC Design modules but can be used for static analysis of a model. 

Artur Kosakowski
0 Likes
Message 7 of 7

Anonymous
Not applicable
Accepted solution

There is a solution. we define a beam with variable section then we change the property beam to colomn. 

archi1.PNG

0 Likes