SurfaceGraphics.SetTransformBehavior kPixelScaling and SurfaceBody.FindUsingRay
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report
Hallo Leute,
Um festzustellen ob meine Mouse über meinem SurfaceBody liegt, verwende ich die Funktion FindUsingRay. Das funktiononiert auch gut. Allerding hätte ich auch gerne, dass die Grafik ihre Größe unabhängig vom Zoom behält. Daher wollte ich
SetTransformBehavior(PlatformApp.TransientGeometry.CreatePoint(0, 0, 0), DisplayTransformBehaviorEnum.kPixelScaling, 1)
aufrufen. Auch das funktioniert. Leider bezieht sich FindUsingRay nicht auf die dargesteööte Größe, sondern auf die tasächliche Größe, die das Objekt eigentlich hätte. Kann ich die beiden Funktionen irgendwie verheiraten, oder gibt es Alternativen?
--
Hi guys,
To determine if my mouse is over my SurfaceBody, I use the FindUsingRay function. This works fine. However, I would also like the graphic to keep its size regardless of the zoom. Therefore I wanted to
SetTransformBehavior(PlatformApp.TransientGeometry.CreatePoint(0, 0, 0), DisplayTransformBehaviorEnum.kPixelScaling, 1)
Unfortunately FindUsingRay does not refer to the displayed size, but to the actual size the object would have. Can I somehow combine the two functions, or are there alternatives?
--
@fehrsZBFB9 topic moved with translation by @hazem.adel. feel free to edit the translation for better explaination