cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Liste der Abhängigkeiten in Skizze

Liste der Abhängigkeiten in Skizze

Ich würde es bei der Fehlersuche hilfreich finden, wenn es in der Skizzenumgebung eine Liste aller Abhängikeiten (und auch Maße) geben würde, wie es diese in der Baugruppenumgebung gibt.

zum Hintergrund:
Ich erzeuge Baugruppen mit Mastermodelliereung, d.h. ich habe eine Masterdatei (ipt) in der mehrere Skizzen enthalten sind, die die Geometrie aller Bauteiler dieser Baugruppe definieren.
Dabei entstehen oft sehr umfangreiche Skizzen, die leider auch Fehler anfällig sind. Hin und wieder kommt es vor, dass Skizzen ungewollt überbestimmt werden (-2 Bemaßungen erforderlich).

I think it would be helpful for troubleshooting if there were a list of all constraints (and dimensions) in the sketch browser, just as there is in the assembly browser.

Background:
I create assemblies using master modelling, i.e. I have a master file (ipt) containing several sketches that define the geometry of all components in this assembly.
This often results in very extensive sketches, which are unfortunately also prone to errors. Every now and then, sketches become unintentionally overdetermined (-2 dimensions required).

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Submit Idea