cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Create issue to 3D-object

Create issue to 3D-object

Ik ben op zoek naar een programma, zoiets als BIM360-field of Autodesk-Build om vanaf de bouwplaats problemen te creëren met 3D-objecten. Ons bedrijf werkt met elementen en ik zou graag willen dat wanneer er iets met een element gebeurt, ik een probleem aan het element kan koppelen met mijn telefoon of Ipad. Op Autodesk-Build kunt u al problemen toewijzen op 2D-tekeningen, maar ook niet aan een object.

9 Comments
c.schoneveld
Advocate

Dit is wel gewoon mogelijk in ACC Build. Autodesk BUild.png

c.schoneveld
Advocate

Deze kun je zelfs met de issues addin in revit terug laten komen. dat kan enkel als er meldingen op 3d objecten worden gemaakt. 

lennardschippers
Participant
Oke, had inmiddels de extensie van de Revit Issues gedownload. Ik ben bezig met mijn afstudeerstage en maak nu nog gebruik van de demoversie, kan misschien zijn dat het hierdoor niet kan.
Wanneer ik een Revit-model upload in ACC Build, kan ik dan in de 3D-viewer issues (vanaf de bouwplaats) aanmaken zodat op kantoor een melding gepusht wordt ?
c.schoneveld
Advocate

als je bij het veld toegewezen aan iemand van kantoor koppelt krijgt deze een mail met dat er een melding op zijn of haar naam staat. dus ja dat kan. 

lennardschippers
Participant
Maar dan ook direct aan een 3D object? Of een opmerking IN een 3D model. Het is van belang dat een issue per element/onderdeel toegewezen kan worden direct aan het element/onderdeel. Dus als voorbeeld:

Van HSB-wanden A t/m D gaat wand C kapot. Op de bouwplaats wil ik in de 3D viewer wand C selecteren en de issue direct aan deze wand koppelen zodat inzichtelijk is op kantoor wat er met welk element gebeurt
c.schoneveld
Advocate

zoals je in de afbeelding kunt zien zit er een issue gepint aan het element. Als je echt in het 3D object een issue wilt zien moet je van alle 3D elementen assets maken en dan in de asset de melding maken.. 

dit is ook mogelijk met Autodesk Build module.. 

wellicht moet je je eerst even verdiepen in de mogelijkheden van Autodesk build. 

https://learnacc.autodesk.com/page/autodesk-build

lennardschippers
Participant
Ah, de afbeelding was niet te zien vanaf de telefoon. Ik zie het nu.
lennardschippers
Participant

Nogmaals geprobeerd, zelfde uitkomst. Vanaf de desktop applicatie werkt het inderdaad, maar vanaf een telefoon of Ipad krijgt ik niet de kans om een melding of issue te plaatsen. In de 3D-viewer op mijn telefoon kan ik ook daadwerkelijk alleen kijken en eigenschappen zien. 

c.schoneveld
Advocate

Waarschijnlijk heb je dan je "rechten" niet goed staan want op de mobiele applicatie werkt het ook gewoon. 

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Submit Idea