Revit Cloud Worksharing Forum
Welcome to Autodesk’s Revit Cloud Worksharing Forums. Share your knowledge, ask questions, and explore popular Revit Cloud Worksharing topics.
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

problemi di visibilità file linkati

0 REPLIES 0
Reply
Message 1 of 1
studio
265 Views, 0 Replies

problemi di visibilità file linkati

Ciao a tutti vi espongo il mio problema: quando collego un modello strutturale ad un modello architettonico non posso applicare il comando copia-controlla agli elementi strutturali orizzontali (travi, cordoli etc.). In pianta riesco ad unire le geometrie di pilastri e muri così da ottenere un disegno pulito e senza linee sovrapposte. Al contrario, nelle sezioni architettoniche, mi trovo pertanto ad avere la visualizzazione delle strutture orizzontali del progetto strutturale linkato sovrapposta al mio progetto architettonico (vedi immagini).
Come posso fare ad ottenere un disegno in sezione dove il file linkato strutturale "prevalga" geometricamente sul file architettonico? 
E' un'inutile perdita di tempo creare retini per coprire queste problematiche grafiche in sezione.
Grazie in anticipo per la vostra disponibilità

Flavia

Hello everyone I expose my problem: when I link a structural model to an architectural model I can not apply the copy-monitor command to the horizontal structural elements (beams, curbs, etc.). In the plans I can combine the geometry of pillars and walls to obtain a clean design without overlapping lines. On the contrary, in the architectural sections, i have the visualization of the horizontal structures of the linked structural project superimposed on my architectural project (see images).
How can I get a drawing in section where the structural link file "prevails" geometrically on the architectural file?
It is a useless waste of time creating hatches to cover these graphic problems in section.

Thank you in advance

Flavia

0 REPLIES 0

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Post to forums  

Autodesk DevCon in Munich May 28-29th

Autodesk Design & Make Report