- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report
=English=
Hello everyone,
I work on equipment composed of rotating flange. The "Add a tap" function on equipment only offers fixed flanges and no loose/rotating flanges.
In P3D 2023, I created a part on one of the project drawings.
In Spec Editor, I created a part in the "NOZZLE Catalog.acat" catalog (SCREEN1 & 2).
However, it does not offer me the tap on P3D when I use the "Add a tap" function (SCREEN 3).
In Spec Editor, if I write:
The created flanges appear but the shape is not good. The shape remains as that of "Nozzle, flanged, 80ND, C,10 DIN2632"
Do you have a solution ? Or do you know of another way to have rotating flanges on equipment?
Sincerely,
Pierre.
--------------------------------------------------------
=French=
Bonjour à tous,
Je travaille sur des équipements composées de bride tournante. La fonction "Ajouter un piquage" sur des équipements ne propose que des brides fixes et pas de brides folles/tournantes.
Dans P3D 2023, j'ai crée une pièce sur un des dessins du projet.
Dans Spec Editor, j'ai crée une pièce dans le catalogue "NOZZLE Catalog.acat" ( SCREEN1 & 2).
Cependant, il ne me propose pas le piquage sur P3D lors que j'utilise la fonction "Ajouter un piquage" ( SCREEN 3).
Dans Spec Editor, si je mets :
Les brides créées apparaissent mais la forme n'est pas bonne. La forme reste comme celle de "Nozzle, flanged, 80ND, C,10 DIN2632"
Avez vous une solution ? Ou connaissez vous un autre moyen d'avoir des brides tournantes sur des équipements ?
Cordialement,
Pierre.
Solved! Go to Solution.