Robot Structural Analysis Forum
Welcome to Autodesk’s Robot Structural Analysis Forums. Share your knowledge, ask questions, and explore popular Robot Structural Analysis topics.
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Portique à inertie variable.

6 REPLIES 6
SOLVED
Reply
Message 1 of 7
kasso
803 Views, 6 Replies

Portique à inertie variable.

Bonjour,

 

SVP j'ai besoin de la méthodologie de calcul sous robot d'un PRS à inertie variable. Je ne sais pas par où commencer.

 

Est ce que le dimensionnement se fait de façon automatique ou bien c'est juste une vérification que le ROBOT permet??

 

Est ce que c'est possible que Robot optimise la largueur et l'épaisseur de l'aile dito l'âme?

 

Voir ci-joint le modèle.

 

Dans l'attente de vos réponses mes sincères remerciements.

6 REPLIES 6
Message 2 of 7
Rafal.Gaweda
in reply to: kasso

Exact formulas are used to calculate sectional properties for tappered sections

 

Tappered section can be optimized by Robot:

 

vr.jpg



Rafal Gaweda
Message 3 of 7
kasso
in reply to: Rafal.Gaweda

Bonjour,

 

Merci beaucoup pour ta réponse. Cependant quand j'ai essayé, Robot ne change pas l'épaisseur de l'âme et de l'aile de la poutre. Donc est ce que c'est toujours fixe? C'est juste la hauteur que Robot change.

 

 

Message 4 of 7
Artur.Kosakowski
in reply to: kasso

That is correct but you can create a number of parametric variable section types with different thickness of web and flanges and ask Robot to fine the best matching (e.g. lightest) section of all of them.

 

If you find your post answered press the Accept as Solution button please. This will help other users to find solutions much faster. Thank you.



Artur Kosakowski
Message 5 of 7
kasso
in reply to: Artur.Kosakowski

Bonjour,

 

Merci beaucoup mais que signifie 20x16(10)x1x1 sur votre image?? J'ai compris que 20 c'est la largeur de l'aile mais et les autres chiffres.

 

Merci

Message 6 of 7
Artur.Kosakowski
in reply to: kasso

Height at each ends and thickness of web and flanges.

 

If you find your post answered press the Accept as Solution button please. This will help other users to find solutions much faster. Thank you.



Artur Kosakowski
Message 7 of 7
kasso
in reply to: kasso

Merci beaucoup.

 

A bientôt

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Post to forums  

Autodesk Design & Make Report