Robot Structural Analysis Forum
Welcome to Autodesk’s Robot Structural Analysis Forums. Share your knowledge, ask questions, and explore popular Robot Structural Analysis topics.
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Library structure error for French language when ACIER material is not available

7 REPLIES 7
Reply
Message 1 of 8
wadii.bouzemmi
698 Views, 7 Replies

Library structure error for French language when ACIER material is not available

Hi   I downloaded trial version of ARSAP 2013

je telecharger la version 2013 et je voulais faire quelque exemple, mais quand je choisie le icon de structure type, RSAP fait un message d'erreur de que je clic deux fois sur la structure que je veux choisir

 

7 REPLIES 7
Message 2 of 8

The message suggests that you tried to load one of the library structures. Could you check what materials (French or English/Eurocode) as well as section databases you have got set in Job Preferences? Mind that for French language ACIER material has to be available. In case it is missing add create it e.g. using Steel as the reference.



Artur Kosakowski
Message 3 of 8

hi

when i do this a have probleme, i think it is'nt good instaled!

Message 4 of 8

truss.PNGIn case some of bars (posts and diagonals) do not have assigned sections after you press OK (ignore any displayed warnings) select them and assign sections using the Sections dialog instead.

 

 



Artur Kosakowski
Message 5 of 8

hi

i use canada franch version, it is trial version, in picture the are what i have when i try to use tipical structure

Message 6 of 8
jad.dellel
in reply to: wadii.bouzemmi

Bonjour,

Comme indique' dans le message 5, il faut verifier la compatibilite' de la base des materiaux avec les preferences regionales:

veuillez verifier que vous avez bien les parametres affiches dans les captures ci-dessous:

preferences.png

 

pref._aff.png

-----------------


Jad DELLEL
Sustainability Success Manager - Autodesk, Inc.

Message 7 of 8
wadii.bouzemmi
in reply to: jad.dellel

it is ok

mais moi pour le parametre regionaux c'est canada français. mais je vois que ça fonctionne pas. pour acceder aux structures types et  la norme canadienne CISC je dois utiliser l'anglais.

merci mais je pense que vous devez corriger ça pour vos client au Quebec

 

Message 8 of 8
jad.dellel
in reply to: wadii.bouzemmi

Utiliser les preferences indiquees pour generer la structure, ensuite modifier les sections de votre treillis. 

-----------------


Jad DELLEL
Sustainability Success Manager - Autodesk, Inc.

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Post to forums  

Autodesk Design & Make Report