Robot Structural Analysis Forum
Welcome to Autodesk’s Robot Structural Analysis Forums. Share your knowledge, ask questions, and explore popular Robot Structural Analysis topics.
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Consequence of axis position offset-excentrement

3 REPLIES 3
SOLVED
Reply
Message 1 of 4
Ibrim1
2540 Views, 3 Replies

Consequence of axis position offset-excentrement

Resultas de calculs en excentrement

Bonjour,

J'ai comparé les sollicitations que j'obtiens avec des excentrement differents et j'ai remarqué la difference illustrée sur la figure ci dessus.

Mes questions sont les suivantes:

1. Pourquoi à l'appui de type rotule, il existe un moment dans le cas d'un excentrement (habituellement l'appui de type rotule ne donne pas lieu à des momenst d'encastrement)

2. Pourquoi dans le cas d'un appui encatrement avec les noeuds de la barre relachés (liaison habituellement identique à une rotule), les resultatts sont les memes que pour la première figure? Ce resultats que je considère comme assez raisonable.

3. Un calcul effectué avec le cas 2 (appui rotule et excentrement) reflète t il la réalité? Les résultats ne sont ils pas moins favorables à la securité de l'ouvrage vu que les moments en travée sont considérablement reduits (de l'ordre de 50%) alors que c'est un cas de travée isostatique?

Je vous remercie de m'eclairer aussi vite que possible car je crains pour les resultats d'une note de mes notes de calculs.

 

 

3 REPLIES 3
Message 2 of 4
Artur.Kosakowski
in reply to: Ibrim1

 

For the second and the third beams you can replace offsets with rigid links (very stiff columns with heights equals to the value of the offset) and analyze such models instead which will make the understanding of the results easier. In case of the middle beam in addition to the bending moment you will get axial force and if you add up bending + axial force * offset you will get similar value of bending as for the first beam. I think the attached picture is self-explanatory.

 

If you find your post answered press the Accept as Solution button please. This will help other users to find solutions much faster. Thank you.



Artur Kosakowski
Message 3 of 4
Ibrim1
in reply to: Ibrim1

Thank you for your answer.

I have one other request : In your opinion, how can i model a beam as shown in figure (attachment)

Is there any axial force in this case? seeing that the displacements according to beam axis are not bloked.

Again, thank you

Message 4 of 4
Artur.Kosakowski
in reply to: Ibrim1

Personally  I would model it in the simplest way (the first beam from the 3 you showed on your previous picture) and disregard any axial forces unless you want to consider some effect of friction on the right hand support but this has nothing to do with offsets.



Artur Kosakowski

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Post to forums