Robot Structural Analysis Forum
Welcome to Autodesk’s Robot Structural Analysis Forums. Share your knowledge, ask questions, and explore popular Robot Structural Analysis topics.
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Message 1 of 8
FabriceMendelski3705
546 Views, 7 Replies

POTEAU

   Bonjour,

je vais un calcul à l'eurocode 2 et 8( sismicité faible)

 

sur le calcul de mon poteau j'ai le message d'erreur suivant :

 

La largeur du poteau = 35.0 [cm] ne satisfait la condition réglementaire : >= 66.2 [cm].

 

je ne comprends pas pourquoi j'ai ce message alors que les charges ne sont pas non plus tres grandes;

le logiciel me demande de mettre des poteaux de 66.2cm c'est énome pour un batiment de ce type.

 

pour plus de détail voir la piece jointe

 

Pouvez vous m'aider à corriger ce message d'erreur ?

 

D'avance Merci

7 REPLIES 7
Message 2 of 8

Currently Robot does not check the value of theta as described in point 4.4.2.2. This value is assumed as larger than 0.1 which causes display of that warning when the point 5.4.1.2.2 (which is supported in Robot)  is not fulfilled.

 

If you find your post answered press the Accept as Solution button please. This will help other users to find solutions much faster. Thank you.



Artur Kosakowski
Message 3 of 8

donc cela veut dire quoi exactement le calcul est bon ? ou pas du tout ?

 

et autre chose dans ma note de calcul je ne vois pas à quoi correspond les points que vous évoquez à savoir : 5.4.1.2.2

ou 4.4.2.2.

 

D'avance merci

Message 4 of 8

As I wrote Robot does not calculate the value of theta which is always assumed as larger than 0.1. In such situation you should increase the size of the column as required in the point 5.4.1.2.2.

 

On the other hand you may manually calculate the value of theta using the formula from 4.4.2.2 and if it is smaller than 0.1 leave the column size as it is.

 

I have added the display of the code references next to the warning displayed in the calculation note as to the wish list for the next versions of Robot.

 

If you find your post answered press the Accept as Solution button please. This will help other users to find solutions much faster. Thank you.



Artur Kosakowski
Message 5 of 8

Augmenter la taille du poteau me semble exagerer cela revient à avoir un poteau de 70x70cm c'est énorme au vue des charge qui arrive dessus, ce n'est pas une bonne solution selon moi.

 

ce qui est bizarre sur la colonne à gauche voir piece jointe le poteau est valider en vert donc le calcul est bon non ?

la formule de teta est sur l'eurocode c'est c'est ca ?

Message 6 of 8

csize.PNG



Artur Kosakowski
Message 7 of 8

que represente

vto ?

dr ?

Ptot ?

et h ( hauteur du poteau) ?

 

Cdt

Message 8 of 8

428.png



Artur Kosakowski

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Post to forums  

Autodesk Design & Make Report