Robot Structural Analysis Forum
Welcome to Autodesk’s Robot Structural Analysis Forums. Share your knowledge, ask questions, and explore popular Robot Structural Analysis topics.
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

ANALYSE MODALE ET MODALE AVEC DEFINITION AUTOMATIQUE DES CAS SISMIQUES

2 REPLIES 2
Reply
Message 1 of 3
madatana2012
671 Views, 2 Replies

ANALYSE MODALE ET MODALE AVEC DEFINITION AUTOMATIQUE DES CAS SISMIQUES

Salut Smiley Happy

J'essayes de voir la nouveauté de robot version 2013, qui est l'analyse modale avec définition automatique des cas sismiques: en effet, je n'ai pas pu voir la différence entre cette nouvelle manière et l'ancienne qui est l'analyse modale??

J'ai fait des modèles avec les 2méthodes pour conclure que les 2 donnent un tableau de valeurs propres telqu'on a par exemple 10 modes et le 10éme à une fréquence de 33.8HZ supérieure à 33HZ

Y a-t-il quelqun qui a fait un modele avec la version 2013 et qui peut me donner la différence réelle?Smiley Wink

2 REPLIES 2
Message 2 of 3

The difference is in the way you define modal and spectral cases - the result is the same. Instead of creating separately modal case followed by seismic ones you define all of them using one definition dialog. This is similar to defining manual combinations one by one or by means of the combination wizard (Loads > Manual Combinations or Loads > Automatic Combinations > Manual combinations generate).



Artur Kosakowski
Message 3 of 3

effectivement, j'ai déjà remarqué que la fréquence est la même..je vais essayer de vérifier un modèle et je vous passerai mes remarques Smiley Happy

Can't find what you're looking for? Ask the community or share your knowledge.

Post to forums  

Autodesk Design & Make Report